lördag 13 mars 2010

Att ge svar på tal / Att inse allvaret

Kom just från ett föräldramöte med Isse. Martin E börjar bli ett problem. Tror vi kan bli tvungna att göra oss av med honom. Men Isse är lite för pang på, så att säga. Jag vet inte. Vill skjuta älgen innan den kommer. Han tycker inte Martin levererar längre. "Han dansar ju som en tjej!" Och jag vet inte. Är det fel? Jag trodde det var modernt! Isse är nog fel ute. Martin är ju en sån som följer.

Umgås Henrik någonsin med Markus K?
Markus Koljonen? Minns du också honom? Vilken märklig kille! 
- Den där tjocka killen? Haha! ropar Henrik.

Hur känns det att vara pappa till världens bästa poet och sångare?
Håkan Hellström? Det är ju inte min son! Jag är ju bara pappa till Henkepojken!

Beskyddaren
Tack för att du gör det så lätt för mig. Om du vill ha mig, nu kan du få... gräsallergi. Martin E flänger och far men har alldeles för mycket tid att titta in här på vägen

vem är håkan? är det håkan hellström?
och vem är martin? hur känner dom tre varandra?
Läs min kompis Beskyddarens kommentar! 
Vilken Håkan kan det vara? 
Martin är en lite eljest kille som sjunger i ett  ganska litet band med ett namn jag vill minnas är lite konstigt. Kan inte komma på det nu men både han och namnet är någon form av hybrid. Förstår mig inte på sånt.

Vilket är det finaste du, sommarpappan och lille Henkepojken har tillsammans? Har ni något sånt glassigt sommarminne tillsammans vid en sjö kanske?
Det där med sjön vill jag aldrig mer prata om. Jag har sonat mitt straff, okej?

1.Vad har du emot Martin E? 
Jag skulle inte säga att jag har någonting mot honom, jag har bara ingenting för honom.

2.Vad har Henrik för mobilnummer? 
Henrik har ingen telefon. Isse tror inte man ska laga saker som funkar. Och 1995 - vem hade mobil då? Inte ens jag!

3.Vilken färg har mina trosor?
- När du pratar verkar du jättedum, och du är alldeles för ung, säger Isse.

Ja, hur är det att vara Henriks pappa? Tycker han verkar ha fått lite väl mkt självförtroende på sistone. Du får nog jävlas lite med honom så att han blir deppig och super ner sig, och finner inspiration till en ny skiva snart. Å tvinga upp honom till Skansen, så att han får sålt nån skiva också för en gångs skull. Svälj stoltheten för f-n. Så slipper du betala hans höga panduro- och pulverkostnader.
Det blir nog inget Skansen. Vi har försökt. Men Henrik är mer rädd för djur än han vill sälja skivor. Och så har vi ju barnbidraget! Ingen ko på isen!

Henke menade för ett tag sen i en intervju att han jobbade "småjobb, lite här och där" vad är det han jobbat med?
Det är bara ljug. Henke busar så ibland. 

Och också, tycker du kan tjata på honom att göra lite mer solospelningar. Kan du göra det Daddie B?
Vem är Daddie B? Hette han inte Daddy D? Och hur känner han Henke? 

Jag måste bara fråga om denna sida är ett skämt? Jag får nog inte ett ärligt svar ändå, men herrejösses..
Ja men klart som korvspad! Men jag förstår dig. Inget är på riktigt längre, allting styrs av bidragspengar.

1. Var bor Henrik nu? I samma hus som dig (och sin mor?) eller själv?
Lite för mycket hos Svanen för tillfället. Gillar att ha grabben nära, veta hur han mår. Hans mor har blivit av med jobbet. Hon säger att hon hatar sitt liv, och hennes äktenskap har gått åt helvete.

2. När jag läster bloggen så tycker jag att du ibland framställer Henkrik som ett barn. Kojor, sova i samma säng, du måste vara med när hans kompisar är på besök för att han ska känna sig "trygg"(?) osv. Så frågan blir:
 

Tycker du att du behandlar Henrik som en vanlig person, som en vuxen?
Jag behandlar Henrik helt efter föreskrifter från sköterskan.

3. Vad arbetar Henrik med just nu? Vad gör han om dagarna?
Fingerfärg, pussel, letar bortsprungna katter, ropar tillbaka, Sega Mega Drive, Warhammer, leker med kompisar - sånt som unga killar gör nuförtiden!

4. Tycker du att han har mått bättre eller sämre sedan Broder Daniels sista konsert?
Han var aldrig där! Han var hos Martin, tror jag! Vet inte hur det påverkade honom!

5. Hur ser Henrik på att BD har "splittrats"? Känns det rätt att det kapitlet avslutats?
Jag vet egentligen ingenting om BD, men jag antar att dom är bra!

6. Har ni båda sett Broder Daniel Forever dokumentären? Vad tyckte ni?
Jag förstod den inte alls! Inte Henrik heller. Vi pratar aldrig om det här.

1. Beksriv Henrik med fem ord!
Självständig, målmedveten, nyliberal, livsnjutande, tjock. Lite som en katt.

2. Vad har varit det svåraste med att vara Henriks pappa?
Förlossningen!

3. Vilken/vilka personer betyder mest för Henrik?
Den där humlan han hittade i köksfönstret i morse. Som surrade så tyst. Annars är han ganska fäst vid Legolas.


4. Vems åsikt betyder mest för Henrik?
Per Gessle. Men han tycker ju inte så mycket. Sigge och Henrik kommer såklart bra överens, det har man ju märkt. Så det är kul. Dom är ganska lika dom två, det tycker Håkan med.


5. Hur viktiga är Henriks fans för er två? 
Henrik är lite rädd för dom. Ibland låtsas Henrik att Roxettes fans är hans fans.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant läsning. Har ännu en fråga till dig som fader åt allas vårt barn.

Tror du att Henrik kommer att bli familjefar en vacker dag? Att han tar sig samman, klipper sig, spolar ner stjärnorna, skaffar svenssonjobb, körkort och radhus?

Eller är han redan far till många okända barn?

anna sa...

4. Tycker du att han har mått bättre eller sämre sedan Broder Daniels sista konsert?
Han var aldrig där! Han var hos Martin, tror jag! Vet inte hur det påverkade honom!

Hej, jag kikade just in i den här bloggen!
Läste frågan+svaret ovan och undrar, är inte du Henrik Berggrens pappa, den Henrik som var sångare i Broder Daniel?
Blev förvirrad av svaret...

Anonym sa...

Blir så jävla less på att du citerar låttexter istället för att komma på något själv.
Den här bloggen börjar urarta...

Lars sa...

@Anonym N°2: Vem säger att du behöver läsa denna blogg?

Anonym sa...

"Självständig, målmedveten, nyliberal, livsnjutande, tjock. Lite som en katt."

Nu fick jag Martin-känsla.

Anonym sa...

hahahah jag dör

Anonym sa...

hahahah jag dör

Anonym sa...

Din blogg suger svettig pung.

Matila sa...

Om du som driver den här bloggen inte är henriks pappa är du en riktigt sjuk människa, underhållande dock, men ändå sjuk.
Om det nu faktiskt är du, henriks pappa, som driver bloggen så vill jag säga förlåt för påhoppet

Paulina sa...

snart blir Sigge för vuxen för Henrik, vad bra att Julius finns!