tisdag 16 mars 2010

Att se sin förgätmigej vissna åter

Hennes maniska falska leende gör att Henkepojken förlorar aptiten alldeles. Det blir svårare att hänga med när Isse ringer, hans blick slokar när han inte förstår. Allt oftare får man ta över. Försöka avbryta. Den där Isse har blivit så pang på rödbettan den senaste tiden. Som att han förlorat vett och etikett, sans och balans. - Vill ordna fester, PR-kupper, boka studio. Signa. Greja! Henke får inte i sig mackan ens, för bövelen. Jag behöver inte kika i toaletten. Jag ser det framför mig, läser honom som en öppen bok. Det blir ingen dans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

uppdatera oftare :(

Matilda sa...

Jag vill så gärna att den här bloggen ska vara på riktigt, även om allt säger tvärtemot, så jag brukar låtsas att det är henrik du skriver om. Den riktiga Henrik Berggren, sångare i BD, som i princip har hjälpt mig när det har vart som mörkast.
Tack "pappa Berggren" för att du underhåller med en bra blogg, keep it up

Anonym sa...

Trots allt tycker jag nog att detta är genialt, som en utomjordisk sfär!