fredag 5 mars 2010

Att referera till sig själv

Är det bara jag som tycker Isse är lite tramsig? I femton tröttsamma minuter stod han och malde, ursäktade sig. Han tror inte jag förstår hans tänk. Det må så vara, men Isse är ju så intensiv. Missar liksom ordet konsekvenser när han låter det spinna. Han gled iväg i natten. Kändes skönt. Men Martin var kvar, han menade på att jag borde blåsa upp luftisen. Jag gjorde det, hällde lite avslagen öl på den. Skrattar bäst som skrattar sist, något som även Isse skulle hålla med om! 

Ibland undrar jag varför jag nämner detaljer som att ölen är avslagen. Det har inget med saken att göra, det blir ju klibbigt ändå. Det är som jag vill skapa en viss känsla. Kanske är det därför Henke blivit så estetiskt lagd. En romantiker.

Blir nog inget NHL i natt, han sover som en liten ängel. Ingen fallen ängel det där. Min son.

/En trött, redan drömmande far

Inga kommentarer: