torsdag 4 mars 2010

Att se glädjen i vardagen

Jag testar det här med mobilbloggande lite. Kan nog bli mycket av det framöver. Ligga i sängen i stillheten och låta dagens alla intryck sjunka in. Och så praktiskt det är också! Henrik har övertalat mig att köpa en iPhone. Alla har en säger han. Och har man ingen så blir man mobbad! Och det där med mobbning och utanförskap, det vet Henrik mycket om. Det är en öm punkt och där får man som förälder helt enkelt vika sig.

Jag blev just lite arg på Henrik. Ni ser ju bilden. En svart liten fläck. Kajal, ögonskugga, mascara, jag vet inte. Men om jag känner Henrik rätt kommer den sitta där för evigt. Waterproof, som han ibland ville bli kallad som liten. Jag ropade ilsket på honom men han hade redan somnat i kojan. Ibland bara slocknar han. Och när man får tid att tänka istället för att bara reagera, då kommer det något fint ur allt. Det är ju med glädje jag ser min son sätta sina avtryck i världen!

Nu har jag burit Henrik till sängen. Han börjar bli tyngre.

Imorgon kommer några kompisar över. Henrik har köpt ett nytt spel. Rock band.

/en trött pappa

Inga kommentarer: