fredag 12 mars 2010

Att känna vanmakten ta över kroppen långsamt

Min son har spenderat väldigt mycket tid med Svanprinsessan som jag kallar henne. Bara jag. Henke säger inte något om henne, men jag har listat ut hennes namn, jag har snokat i hans mobil och sökt på numret. Ett fult knep men han bara glider iväg och jag själv sitter kvar. Han är hos henne nu och jag kan faktiskt inte sova.  Vad ska man kalla det? Avundsjuka. Popsjuka?

Jag vill ha modet till att smsa att jag vill ha grabbkväll, jag och Henke, filmen Hajen och en massa popcorn. Men det går inte. Henke säger nämligen att han är hos Håkan. Tror han att jag är dum - tror han på fullaste allvar att jag tror att han äter gurkstavar och leker brandbil med Sigge två på natten? Nej, för vet ni vad jag såg idag? Jo. Att Martin E är gemensam vän med Svanprinsessan på facebook. Det här bådar inte gott. Allt tyder på första klassen dåligt umgänge. Med betoning på dåligt.

Nej, nu är det trots allt dags att sluta ögonen trots att det är svårt.
Över och ut. 
/Pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha detta är det roligaste påfyndet på länge!

Anonym sa...

hahaha detta är det roligaste påfyndet på länge!