onsdag 10 mars 2010

Att man borde veta bättre

Jahapp. Så var man där igen. I smädelsernas smutsiga vatten. Skickade med Henrik en banan när han skulle fara. Hade köpt ett sånt där skönt bananfodral åt killen. Men jag glömde ju hur det var när Henrik jobbade med att dela ut GP. Han var ju tvungen att gå upp jättetidigt. Och fick betalt i bananer. En per trappuppgång. Han kunde aldrig förstå vad han skulle göra med dom. Blev så frustrerad när dom möglade bort. Satt där i rummet, tittade på högen och flugorna. "Vilka clowner ni é!" 

4 kommentarer:

Paulina sa...

"När jag gick där i trappuppgångarna så tänkte jag: Okej, om jag klarar den här trappuppgången så har jag tjänat in tillräckligt mycket pengar för att köpa en banan. Och vad ska jag med det till? – Vad ska jag med en banan till?"

Det sa han. Inte att han fick betalt i bananer. Förbered dig lite bättre, "Henriks pappa" :)

Anonym sa...

ja, visst borde man veta bättre. annars är humor ingen egenskap den gemene läsaren besitter.

/pontus

Pappa Berggren sa...

Humor? Henke var jättetrött när han kom hem!

Då måste han köpt bananer för pengarna. Han trodde väl inte att det gick annat, den stackarn.

Måste nog förklara för honom att man inte ska lyssna på allt folk säger.

Tack Paulina!

E-mannen sa...

Om någon mot förmodan inte skulle fatta banan-referensen:
http://www.youtube.com/watch?v=lRu0xts_rpI