måndag 22 mars 2010

Att hälla kattsand på fikusen

Henrik och jag har börjat med städschema. Det går sådär. Speciellt när Henke och Martin druckit folkisar i smyg och Martin börjar spy rätt ner i fikusen som står vid soffan i gillestugan. Jag märkte det först två dagar senare när Henke inte längre ville spela couronne med mig.
- Det brukar vi ju, det tycker ju du är roligt, sa jag, köra turnering, ha statistik på griffeltavlan och dina  kommentarer sen - lika rafflande som Jihde! Henke!
Peter Jihde är förövrigt en person jag beundrar men som enligt Henrik har Sveriges fulaste lugg, så därför trodde jag han sa nej på grund av det. Till slut bönade jag fram ett "men schyrra..?" som jag vet att Henke uppskattar att höra, för det snacket påminner honom om hur den mobbade killen bad om nåd på skolgården. Men inte till honom, Henke stod i kö. Men han stod pall och fick lov att äta sand. Sedan dess har Håkan hyllat honom för hans mod. Jag upptäckte hela incidenten när en couronne-plopp flög sin kos mot blomman och jag fick lov att hämta den ur kletet. "Hej i sörjan - sa Örjan!" hojtade jag och Henkes kinder blev röda.
Ibland är Martin med och spelar, men oftast inte, han är lite darrhänt, har ingen riktig precisionsförmåga. Hur som helst; vid sådana tillfällen vill inte Henrik städa och Martin - han vill inte ta konsekvenserna.

Rubriken ger en fingervisning om vad Issemissen nu tror är hans lilla låda. Jag funderar på att utnyttja RUT-avdraget men jag vet ju hur mycket Henrik gillar att ha en lätt dekadens runt sig och Isse är positiv. Så jag antar att jag får gno och feja själv.

/En utmattad pappa

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker så synd om alla småtjejer som tror att denna blogg är på äkta. har ni inte mer i huvudet än att börja fantisera om att Henkans pappa skulle blogga om deras liv och så vidare?. tänk efter förfan. Henriks pappa skulle vara runt 60-70 år vid dethär laget. Och jag tror inte att en 60 årig gubbe skulle skapa en blogg för att skriva om sin son som han säger bor hemma. Henrik är över 30. och den s.k pappan får det att låta som om henrik vore ett barn. eeeeeeeh

Pappa Berggren sa...

Låta som ett barn? För guds skull - han är ju mitt barn!