söndag 7 mars 2010

Att ta tjuren vid hornen

Imorgon åker vi hem från minisemestern. Ska bli skönt att återse det vi lämnade. Henke har köpt en fin patch. Ibland är han bra självsäker, bara norpar åt sig märket och betalar nonchalant, som att inget spelar någon roll. Som det faktum att Isse skickat 50 stycken nya i ett brunt kuvert nyligen. Men Henrik låtsas att han inte ser sådana saker, alla de där fällor som Isse gillrar. Nej, han bara langar upp tiorna på disken och säger över axeln att "snart får du börja tråckla, farsan". Då känner jag mig som hans hembiträde, inte som hans far. Kanske borde man sätta ner foten oftare. Men jag älskar honom.

Nästa gång det händer ska jag tänka att jag sätter hårt mot hårt just av den anledningen. För att jag älskar honom.
/En kärleksfull pappa (inte farsa)

Inga kommentarer: